21,7% van de volwassen Belgen zoekt (heel) vaak online prijzen op bij verschillende aanbieders wanneer ze in de winkel staan

Uit de WES-Consumeter blijkt dat 38.8% van de volwassen Belgen eerst online prijzen opzoekt vooraleer hij of zij producten gaat kopen in de winkel. Dit is nog meer het geval bij jong volwassenen tot 44 jaar (41.5% tot 46.2%) of bij gezinnen met kleine kinderen (50.5%).

Het al dan niet opzoeken van deze prijzen vooraleer men producten koopt in de winkel hangt af van het type product. Bijna twee derden van de volwassen Belgen die op voorhand prijzen online raadpleegt doet dit bij de aankoop van multimedia en elektro (64.9%). Dit gebeurt eveneens frequent voor kleding (60.7%) of schoenen (51.6%). Voor doe-het-zelf artikelen of meubelen/decoratie bedraagt dit aandeel 30 tot 40%.

21.7% van de volwassen Belgen zoekt (heel) vaak online prijzen op bij verschillende aanbieders wanneer ze in de winkel staan. 31.8% doet dit soms. Deze aandelen liggen opnieuw hoger bij volwassenen tot 44 jaar en bij gezinnen met jonge kinderen.

In het algemeen zoeken volwassen Belgen hoofdzakelijk prijzen op via smartphone (52.5%) of desktop computer (50.2%). De papieren folders van de aanbieders en de tablet zijn goed voor respectievelijk 24.4% en 21.6%.

Indien u meer informatie wenst over een bepaald onderdeel of indien u ook een vraag wilt stellen in onze Consumeter, kan u steeds WES contacteren.

[contact-form-7 id=”1055″ title=”WES contactformulier”]

Similar Posts